Logo Alone in the Dark
Alone in the Dark
Infogrames Rok vydání: 1992 Velikost: 6.7MB Staženo: 21x OHODNOTIT HRU
Jedna hvězda pro špatnou, pět hvězd pro skvělou hru. Hodnoťte podle Vašeho nejlepšího uvážení. Děkuji za názor!
Aktuálně hra obdržela průměrné hodnocení: nehodnoceno
Dosud hodnotilo 0 uživatelů.
Uživ. hodnocení: žádné DOPLŇKY DO HRY
Během putování je možné najít nějaké lékárny a jídlo. V lékárnách jsou po prozkoumání láhvičky. Kapacita inventáře je ale omezená, proto se doporučuje vše postupně konzumovat a poté vyhazovat.

Vyhazovat lze také pergameny a knihy, až na jednu výjimku - těžkou falešnou knihu.

Taky nejsou potřeba všechny nože a dýky. Další zbytečné místo v inventáři.
Pohyb
Akční tlačítko
/
Inventář
STÁHNOUT ZDARMA
Sám v temnotě je všeříkající překlad názvu hry, která staví na základech netradičního pojetí adventur a akce smíchané s hororem. Postavila základy celé sérii her, dokonce i komiksům a filmům.

Hrajete za soukromého detektiva Edwarda Carnbyho, nebo za jeho ženskou alternativu Emily Hartwood. Roku 1924 jste pověřen obchodníkem se starožitnostmi, aby jste vyšetřil klavír v podkroví louisianského sídla Derceto, které bylo opuštěno poté, co jeho majitel Jeremy Hartwood spáchal sebevraždu. Zdá se to jako docela jednoduchý úkol, ale sídlo je větší a zrádnější, než se na první pohled může zdát.

Jedná se o hru ve 2D prostředí s pevně rozmístěnými kamerami a 3D polygonovými postavami. Hrač ovládá hlavního hrdinu klasicky do všech směrů, sbírá věci, řeší hádanky a občas přičichne i k nějaké té akci. Inventář je důležitá část hry, protože přes něj nejen vybíráme jednotlivé itemy, ale provádíme i jednotlivé akce hlavní postavy - například něco odtáhnout, útočit, skákat, prohlížet. Hra je na některých místech scriptovaná a tak je potřeba jednat rychle, než proběhne určitá událost. S tím se hráč seznámí už na úplném začátku, ale nerad bych sem dával nějaký spoiler.

Herní engine vytvořil Frédérick Raynal s pomocí Didiera Chanfraye, který vytvořil první návrhy 3D modelů. Původně bylo jako prototyp vytvořeno podkroví z úplného začátku hry. Pro dokončení 3D postav byla do týmu vybrána Yaël Barrozová. Engine jako první používá interpolovanou animaci. Herní engine byl bez jakýchkoliv změn využit u dalších dvou dílů série. Atmosféra je hutná a nechybí jí nečekané momenty. Už na první pohled je patrné, že se vývojáři inspirovali známým specialistou na horory H. P. Lovecraftem. Ovládání bylo značně neohrabané a někdy dost zpomalené, což lezlo na nervy, ale zároveň dopomáhalo budovat atmosféru.
Opravdu hutná, napínavá a hororová atmosféra, netradičně pojatá adventura, Lovecraft, 3D postavy v pěkném 2D světě.
Špatné a neergonomické ovládání, z toho pramení někdy zdlouhavý postup hrou.
8